Vánoční a novoroční úkol

Prváci:

Musím sám za sebe říct, že jsem nad tímto úkolem přemýšlel velmi velkou dobu na to, jak jednoduchý jsem si od první chvíle myslel, že bude. Udělat totiž dobrý skutek pro sebe a nějakým způsobem si zlepšit náš současný stav není vůbec jednoduché. I přesto jsem se ale jednoho dne rozhodl, že se pokusím změnit můj dlouho vytoužený sen v realitu - meditace. Většinu svého života jsem vždy přemýšlel nad tím, jaký to musí být meditovat a dokola jsem si opakoval otázky: Změní to nějakým způsobem moje chování? Nebudu se poté cítit tolik unaven?


Během prázdnin jsme byli s rodiči několikrát

na výletě za Prahou. Nebrala jsem si s

sebou mobil a musím říct, že to bylo

osvobozující, těch pár hodin bez mobilu.

Ten pocit, kdy pořád nemusím myslet kdo a

co mi napsal a co mu mám na to

odpovědět, to bylo úžasné a určitě to nebylo

naposled, co mobil zůstal doma.



Myslím si, že jednou za čas je dobré si dát den bez telefonu, protože je to prospěšné pro naše tělo. nějak mi telefon přes den nechyběl, protože jsme dělali spoustu aktivit, u kterých jsem se nenudila. Vlastně jsem i trochu dopředu plánovala nějaké ty aktivity, protože jsem nechtěla, aby vznikla nějaká doba, kdy bych se nudila, protože právě v těchhle těch dobách jsem na telefonu.


Každoročně se u nás na Štědrý den drží půst. Držel jsem ho odjakživa a minulý rok jsem se rozhodl vydržet nejíst 3 dny. Nakonec se mi to povedlo, takže to letos plánuji znovu. Je fajn si dát na chvíli pauzu od vánočního přejídání. Tentokrát jsem k tomu ale ještě přidal to, že nebudu jít cukroví. Ani jediný kousek, ani ochutnat nesmím. A zatím se mi to daří. Třeba jednou konečně přes prázdniny nepřiberu.

Takže, chvíli jsem nad tím přemýšlela a dospěla jsem k zavěru, že bych se o těch Vánocích měla soustředit na svůj jídelníček. Vím, že to možná zní obyčejně, ale pro mě je to pravý opak. Jídlo hodně ovlivňuje moji měnící se náladu, a proto jsem se rozhodla jíst co nejlépe, abych se tak i mohla cítit. Mojí nevětší překážkou je naneštěstí cukr, takže to vůbec není jednoduché, ale snážím se s tím nějak bojovat.

Každý týden jezdím za babičkou. Většinou s ní trávím cca půlden. Pomáhám jí s menším úklidem, povídáme si o tom, co dělala nebo co potřebuje. Rád poslouchám její vyprávění o časech, kdy byla malá a chodila do školy. 

Vím, že za každou návštěvu je babička moc ráda, její dobrá nálada a zdraví je pro mne asi tím nejlepším dárkem a tak si vlastně psychicky pomáháme navzájem.


Během vánočních prázdnin jsem se odhodlal začít chodit běhat. Zapojil se i můj táta, který běhání už dlouho plánoval, ale sám běhat nechtěl. Při běhu si vždy vyčistím hlavu a dělám i něco pro své zdraví.


Koupila jsem si něco pro sebe.

Pro mě bylo toto zvláštní z toho důvodu, že si nic drašího pro sebe nekupuju. Vždy nad tím silně přemýšlím a prostě to neudělám. Ale letos jsem to udělala bez přemýšlení a jsem velmi spokojenená. Neboť letos jsem si koupila vlastní mikroskop a nechápu, proč mi to tak dlouho trvalo.


Pro větší psychickou i fyzickou pohodu jsem se o svátcích rozhodla začít znovu pravidelně běhat a cvičit, při běhu si vždy pročistím hlavu, mám ze sebe dobrý pocit a lepší náladu. Také jsem si dokončila většinu úkolů a zápisky do školy, protože už nechci nic dělat na poslední chvíli, jako tomu bylo dosud, jelikož se díky tomu akorát zbytečně stresuji. A nakonec jsem se začala pořádně věnovat hře na kytaru, protože jsem to poslední půlrok hodně zanedbávala.


Jeden z velkých mínusů bylo, že jsem se dost nudila, což však vedlo k velkému plusu, že jsem sama od sebe šla uklidit pokoj a strávila jsem více času venku. Jako další mínus jsem zaznamenala horší spánek. V prvním dnu to bylo výraznější. Vůbec se mi nedařilo usnout a několikrát jsem se během noci probudila. V tom druhém už jsem se během noci nebudila, ale měla jsem potíže s usínáním. Jindy takové problémy nemám, proto si to spojuji s tímhle skutkem jako logické vysvětlení. Plánuji takovéhle dny častěji. Pročistí mi to mysl a snad i odnaučí mé závislosti.



1. Otužování, cvičení, meditace, zdravější stravování, chodit dřív spát
2. Den offline.
3. Urovnání vztahů, odkládaný rozhovor o těžkém tématu.
4. Neklást na sebe nesmyslné nároky.

Komentáře